W Y P A D K I N A S T A T K U
Miałeś wypadek na statku? Znasz marynarza, który uległ wypadkowi lub poniósł śmierć na morzu?
Statystyki dotycząca wypadków, kalectwa i śmierci marynarzy na morzu są szokujące. Każdego roku armatorzy i kluby ubezpieczeniowe płacą miliony dolarów odszkodowań tym, którzy ulegli wypadkom oraz rodzinom marynarzy, którzy zginęli na morzu. Pamiętać przy tym trzeba, że wiele z takich wypadków jest w ogóle nie odnotowanych a wiele wypłacanych odszkodowań jest znacznie zaniżonych w stosunku od tych, które faktycznie należą się marynarzom czy ich rodzinom.
Międzynarodowa Federacja Transportowców (ITF) poświęca wiele uwagi tym zagadnieniom i wyznaczyła specjalny wydział, który pomaga marynarzom i ich rodzinom w załatwianiu skarg dotyczących odszkodowań za wypadki lub śmierć .
Jeśli miałeś wypadek lub znasz kogoś kto ucierpiał w wyniku wypadku - natychmiast skontaktuj się z ITF.
Pomożemy ci w wybraniu najlepszego sposobu załatwienia twojego problemu a jeśli będzie to konieczne bezpośrednio będziemy załatwiać go z agentem czy armatorem w celu wynegocjowania jak najwyższego odszkodowania.
MOŻESZ TAKŻE SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z ITF bezpośrednio:
Claims Unit
International Transport Workers Federation
ITF House
49-60 Borough Road
London SE1 1DS
Co robić w razie wypadku na statku pod 'tanią banderą'?
Jeżeli ulegniesz wypadkowi na statku pod tanią banderą, lub będziesz świadkiem wypadku współtowarzysza z załogi, prosimy o możliwie najszybsze przekazanie do ITF lub kogokolwiek zajmującego się odszkodowaniami w twoim związku zawodowym, następujących szczegółów:
-
Informacji, kiedy wypadek miał miejsce (data i godzina), gdzie - na morzu (podając pozycję statku) czy w porcie (podając jego nazwę). Koniecznie określ miejsce wypadku na statku ( pokład, siłownia, ładownia itp.) lub też dokładną informację, jeżeli wypadek miał miejsce na terenie nabrzeża.
-
Okoliczności w jakich wypadek miał miejsce (np. czy marynarz potknął się i upadł, czy został uderzony przez jakiś przedmiot, czy został wciągnięty w mechanizm itp.).
-
Nazwiska wszystkich świadków wypadku z podaniem ich stopnia lub stanowiska oraz ich pełnym adresem pocztowym miejsca zamieszkania.
-
Powinien również dołączyć zaświadczenie lekarskie, jeżeli ofiara wypadku została zbadana przez lekarza.
Powinieneś także zadbać o to by:
- wypadek został odnotowany w dzienniku okrętowym.
- sporządzone zostało odpowiednie sprawozdanie powypadkowe.
Jeżeli widzisz, że kapitan, armator lub jego agent próbują ukryć fakt wypadku, aby uniknąć odpowiedzialności - nie zwlekaj! Powiadom inspektora ITF w najbliższym porcie, swój związek zawodowy lub ITF.