Jag Anand (IMO 9463308) i Anastasia (IMO 9625970) nie mogą zadokować odpowiednio od czerwca i sierpnia tego roku.
Abdulgani Y. Serang, Sekretarz Generalny Krajowego Związku Marynarzy Indii, Wiceprzewodniczący Komitetu Sekcji Marynarki ITF na Azję i Pacyfik oraz członek Zarządu ITF, powiedział, że jego związek i ITF wielokrotnie poruszały tę kwestię w firmie i oficjalne kanały za pośrednictwem Międzynarodowej Organizacji Morskiej w ostatnich miesiącach.
„Mamy do czynienia z kryzysem humanitarnym na pokładzie, w którym cała załoga jest zmęczona i wymaga pilnej pomocy. Są wyczerpani psychicznie i fizycznie z powodu długiego czasu na pokładzie”- powiedział Serang.
Byłoby bardzo niepokojące, gdyby powodem, dla którego władze chińskie odmawiały dokowania statków, był ładunek węgla z Australii. To tak, jakby niewinny doręczyciel został złapany w bójkę między dwoma sąsiadami.
Armator dokłada wszelkich starań, aby rozładować ładunek ze statku - zaoferował czarter samolotu w celu zmiany załogi. Rząd Indii również próbuje pomóc w ratowaniu sytuacji i sprowadzeniu załogi do domu, ale impas trwa.
Zasugerowaliśmy, że jeśli zmiana załogi nie jest możliwa, przynajmniej ładunek mógłby zostać wyładowany, aby statek mógł ruszyć dalej i wypisać załogę w najbliższym dogodnym porcie. Są nawet oferty z sąsiednich krajów, aby kupić węgiel i pomóc rozwiązać sytuację.
Jesteśmy zaskoczeni, że próby przekierowania statku do innego kraju lub innego chińskiego portu są odrzucane. Niezależnie od przyczyny tego impasu, wzywamy wszystkie rządy do odłożenia na bok sporów i skupienia się na wspieraniu marynarzy w powrocie do domu i wymienić ich przez nową załogę - powiedział Abdulgani Y. Serang.
Koordynator Sekcji Marynarzy i Żeglugi Śródlądowej ITF, Fabrizio Barcellona, ??powiedział, że trudna sytuacja 23 marynarzy na pokładzie Jag Anand i 18 na Anastazji pokazała, jak ważne było dla rządów podjęcie działań w sprawie kryzysu związanego ze zmianą załogi przed ekstremalnymi sytuacjami, takimi jak to się rozwinęło.
Faktem jest, że załoga Jag Ananda była już na pokładzie 15 miesięcy, kiedy odebrała ten węgiel z Australii. Międzynarodowe maksimum to 11 miesięcy na morzu. Władze australijskie nie powinny były zezwalać statkom na pływanie marynarzy bez zmiany, wysłania ich do domu i zastępstwa załogi na pokładzie ”- powiedział Barcellona.
Wszystkie rządy - czy to państwa bandery, państwa portowe czy ojczyste kraje marynarzy - muszą podnieść poprzeczkę, aby ułatwić dokonywanie niezbędnych zmian załogi tej zmęczonej i zmęczonej siły roboczej. Ograniczenia rządowe i brak koordynacji między różnymi agencjami rządowymi pozostają główną przeszkodą w zmianie załogi.
„Ministrowie nie powinni podejmować geopolitycznego sporu, aby zdać sobie sprawę, że u ich wybrzeży toczy się poważny kryzys humanitarny. Zatrudnianie załogi poza kontraktem w dowolnym miejscu na świecie jest niedopuszczalne i jest receptą na katastrofę ludzką i środowiskową ”- podsumował Barcellona.
W październiku ITF i Międzynarodowa Izba Żeglugi oszacowały, że w tamtym momencie ponad 400 000 marynarzy było uwięzionych, pracujących na światowych statkach towarowych poza ich pierwotnymi umowami. Istnieją spekulacje, że liczba ta może w końcu powoli spadać, ponieważ coraz więcej pracodawców dokonuje kosztownych zmian w załodze.
Uwagi dla redaktorów:na statku nieprzerwanej służby
Na pokładzie Jag Anand znajduje się 23 marynarzy. 15 marynarzy przebywa na pokładzie nieprzerwanie 16 miesięcy, a pozostałych 8 przepracowało 13 miesięcy. Wielu z nich pracowało na pokładzie przez prawie 20 miesięcy.
Abdulgani Y. Serang jest także:
Sekretarzem generalnym i skarbnikiem Krajowego Związku Marynarzy Indii;
Wiceprzewodniczącym Sekcji Marynarzy ITF - Region Azji i Pacyfiku;
Wiceprzewodniczącym ITF w regionie Azji i Pacyfiku.
R.R.