ITF - logo ETF - logo Fair shipping - logo
OMK is a member of National Maritime Section NSZZ Solidarność Affiliated to ITF and ETF
Przyłącz się do nas! Kliknij i wypełnij deklarację!
Rządy muszą rozwiązać problem: Jag Ananda, Anastazji i sprowadzić marynarzy do domu
2020-11-18
Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) wzywa rządy Chin, Indii i Australii do współpracy i pilnego zakończenia impasu wokół cumowania statków "węglowców" w chińskich portach, ponieważ niektórzy marynarze byli na pokładzie ponad 20 miesięcy.

Jag Anand (IMO 9463308) i Anastasia (IMO 9625970) nie mogą zadokować odpowiednio od czerwca i sierpnia tego roku.

Abdulgani Y. Serang, Sekretarz Generalny Krajowego Związku Marynarzy Indii, Wiceprzewodniczący Komitetu Sekcji Marynarki ITF na Azję i Pacyfik oraz członek Zarządu ITF, powiedział, że jego związek i ITF wielokrotnie poruszały tę kwestię w firmie i oficjalne kanały za pośrednictwem Międzynarodowej Organizacji Morskiej w ostatnich miesiącach.

„Mamy do czynienia z kryzysem humanitarnym na pokładzie, w którym cała załoga jest zmęczona i wymaga pilnej pomocy. Są wyczerpani psychicznie i fizycznie z powodu długiego czasu na pokładzie”- powiedział Serang.

Byłoby bardzo niepokojące, gdyby powodem, dla którego władze chińskie odmawiały dokowania statków, był ładunek węgla z Australii. To tak, jakby niewinny doręczyciel został złapany w bójkę między dwoma sąsiadami.

Armator dokłada wszelkich starań, aby rozładować ładunek ze statku - zaoferował czarter samolotu w celu zmiany załogi. Rząd Indii również próbuje pomóc w ratowaniu sytuacji i sprowadzeniu załogi do domu, ale impas trwa.

Zasugerowaliśmy, że jeśli zmiana załogi nie jest możliwa, przynajmniej ładunek mógłby zostać wyładowany, aby statek mógł ruszyć dalej i wypisać załogę w najbliższym dogodnym porcie. Są nawet oferty z sąsiednich krajów, aby kupić węgiel i pomóc rozwiązać sytuację.

Jesteśmy zaskoczeni, że próby przekierowania statku do innego kraju lub innego chińskiego portu są odrzucane. Niezależnie od przyczyny tego impasu, wzywamy wszystkie rządy do odłożenia na bok sporów i skupienia się na wspieraniu marynarzy w powrocie do domu i wymienić ich przez nową załogę - powiedział Abdulgani Y. Serang.

Koordynator Sekcji Marynarzy i Żeglugi Śródlądowej ITF, Fabrizio Barcellona, ??powiedział, że trudna sytuacja 23 marynarzy na pokładzie Jag Anand i 18 na Anastazji pokazała, jak ważne było dla rządów podjęcie działań w sprawie kryzysu związanego ze zmianą załogi przed ekstremalnymi sytuacjami, takimi jak to się rozwinęło.

Faktem jest, że załoga Jag Ananda była już na pokładzie 15 miesięcy, kiedy odebrała ten węgiel z Australii. Międzynarodowe maksimum to 11 miesięcy na morzu. Władze australijskie nie powinny były zezwalać statkom na pływanie marynarzy bez zmiany, wysłania ich do domu i zastępstwa załogi na pokładzie ”- powiedział Barcellona.

Wszystkie rządy - czy to państwa bandery, państwa portowe czy ojczyste kraje marynarzy - muszą podnieść poprzeczkę, aby ułatwić dokonywanie niezbędnych zmian załogi tej zmęczonej i zmęczonej siły roboczej. Ograniczenia rządowe i brak koordynacji między różnymi agencjami rządowymi pozostają główną przeszkodą w zmianie załogi.

„Ministrowie nie powinni podejmować geopolitycznego sporu, aby zdać sobie sprawę, że u ich wybrzeży toczy się poważny kryzys humanitarny. Zatrudnianie załogi poza kontraktem w dowolnym miejscu na świecie jest niedopuszczalne i jest receptą na katastrofę ludzką i środowiskową ”- podsumował Barcellona.

W październiku ITF i Międzynarodowa Izba Żeglugi oszacowały, że w tamtym momencie ponad 400 000 marynarzy było uwięzionych, pracujących na światowych statkach towarowych poza ich pierwotnymi umowami. Istnieją spekulacje, że liczba ta może w końcu powoli spadać, ponieważ coraz więcej pracodawców dokonuje kosztownych zmian w załodze.

Uwagi dla redaktorów:na statku nieprzerwanej służby
Na pokładzie Jag Anand znajduje się 23 marynarzy. 15 marynarzy przebywa na pokładzie nieprzerwanie 16 miesięcy, a pozostałych 8 przepracowało 13 miesięcy. Wielu z nich pracowało na pokładzie przez prawie 20 miesięcy.

Abdulgani Y. Serang jest także:
    Sekretarzem generalnym i skarbnikiem Krajowego Związku Marynarzy Indii;
    Wiceprzewodniczącym Sekcji Marynarzy ITF - Region Azji i Pacyfiku;
    Wiceprzewodniczącym ITF w regionie Azji i Pacyfiku.

Źrodło: https://www.itfseafarers.org/en/news/governments-must-resolve-jag-anand-anastasia-stalemate-and-get-seafarers-home

R.R.

2024-04-22
OMK NEWS - Twoje źródło informacji na morzu. Informujemy, że wysłaliśmy na wskazane adresy e-mail kolejne wydanie OMK NEWS - Twoje źródło wiadomości na morzu w formie pdf.
2024-03-27
udanych spotkań w gronie najbliższych, wszelkiej pomyślności i radości w życiu zawodowym i prywatnym
2024-03-26
Morze Czerwone i Zatoka Adeńska
2024-03-19
Pobieranie od marynarzy opłat za zakwaterowanie podważa prawo międzynarodowe
2024-03-12
Żadna możliwość dostawy, nie jest warte utraty życia marynarzy.
2024-03-01
W odpowiedzi na liczne zapytania marynarzy z OMK, czy do ubezpieczenia zdrowotnego w rozszerzonej przynależności do OMK/ITF Premium może przystąpić rodzina marynarza, informujemy, żę od 06/2023 r.rozszerzyliśmy ubezpieczenie zdrowotne o członków rodziny ( małżonka / partnerów , dzieci )
Rynek pracy dla marynarzy
Prowadzimy portal pracy dla marynarzy Sea4You.pl, udzielamy porad prawnych oraz śledzimy i opiniujemy nowe przepisy prawne odnosząc je do sytuacji marynarzy. Wspieramy w trudnych sytuacjach, kontaktujemy i uczestniczymy w negocjacjach z pracodawcami.
Organizacja Marynarzy Kontraktowych
Przynależność do OMK można traktować jako Ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń podczas pracy na morzu. Istotna jest także ochrona praw marynarzy. Życie stwarza różne niespodzianki i nawet najlepszym z nas, pracującym dla najlepszych armatorów może sprawić niezłego psikusa.
Materiały do pobrania
Udostępniamy publikacje do przeglądania offline (Biuletyn Morski), formularze i inne materiały. Zobacz galerię zdjęć z akcji i wydarzeń.
Warto wiedzieć
Garść najbardziej przydatnych porad dla marynarzy
Opłać składki on-line
Sprawdź wysokość składek i dokonaj płatności on-line