ITF - logo ETF - logo Fair shipping - logo
OMK is a member of National Maritime Section NSZZ Solidarność Affiliated to ITF and ETF
Przyłącz się do nas! Kliknij i wypełnij deklarację!

Wniosek OMK w sprawie wznowienia przez Centralną Komisję Egzaminacyjną możliwości odbycia egzaminów kwalifikacyjnych po ukończonych kursach dla marynarzy

Przewodniczący Centralnej Komisji Egzaminacyjnej zawiesił proces egzaminacyjny w Gdyni i w Szczecinie z dniem 30-10-2020 r.

Wytyczne dotyczące przedłużenia ważności morskich dokumentów marynarzy

Wiele ośrodków szkolenia morskiego działa, choć nie zawsze w pełnym zakresie.

Brexit - jak korzystać ze świadczeń zdrowotnych po 31 grudnia

Czy będziesz mógł się leczyć

Ważna informacja dla zatrudnionych na statkach (NIS)

Ważna informacja dla marynarzy zatrudnionych na statkach pod banderą zarejestrowaną w Norweskim Międzynarodowym Rejestrze Statków (NIS)

Wytyczne dotyczące przedłużenia ważności morskich dokumentów

Przypominamy, że nadal obowiązują (wg. wydziału dokumentów morskich) wytyczne dotyczące przedłużenia ważności morskich dokumentów marynarzy w okresie wprowadzonego stanu epidemii COVID-19

Sprawdź swoje warunki zatrudnienia z OMK

Ilość SCAMU kierowanego do marynarzy jest nadal znaczącą dlatego też korzystając z okazji przypominamy, iż na naszej stronie internetowej znajdują się podstawowe informacje związane z pośrednictwem pracy dla marynarzy. Sprawdzenie czy dana firma istnieje na rynku zajmie kilka minut.

SCAM związany z UK National Insurance

Uwaga na SCAM dotyczący UK National Insurance. Naciągacze wyłudzają kwoty w okolicach 600 funtów. Bądź na bieżąco z OMK

Czy Polska uznaje marynarzy za kluczowych pracowników transportu ?

Odpowiedź klarowna jak błoto. Jak to w ostatnich czasach bywa nie wiadomo o co chodzi. Polskie Związki Zawodowe wnioskowały już wiosną 2020 o uznanie polskich marynarzy jako kluczowych pracowników transportu. W czerwcu nawet powstała odpowiedź ze strony Rządowej do Związków Zawodowych, iż tak, Polska uznaje marynarzy za pracowników kluczowych i nawet zaznacza to na forum Unii Europejskiej.

Aktualna informacja dla marynarzy - nadal obowiązuje zwolnienie z kwarantanny po powrocie ze statku - stan na dzień 22-01-2021 r.

Na polskiej granicy obowiązują obostrzenia związane z zapobieganiem COVID-19. Ale nadal kwarantanny po przekroczeniu zewnętrznej granicy UE w ramach wykonywania czynności zawodowych nie muszą odbywać marynarze, rybacy oraz inni członkowie załóg statków morskich oraz statków żeglugi śródlądowej, a także serwisanci statków oraz inspektorzy administracji morskiej lub uznanych organizacji w celu wykonania inspekcji,

Twoje prawa - masz prawa

Jako marynarz masz prawa - prawa pracownicze, prawa cywilne, prawa związkowe i prawa człowieka.

Agencja ONZ stwierdza, że rządy łamią prawo międzynarodowe

Przełomowe orzeczenie Międzynarodowej Organizacji Pracy (MOP) stwierdza, że rządy naruszyły prawa marynarzy i nie zastosowały się do kilku postanowień Konwencji o pracy na morzu podczas pandemii COVID-19, w tym artykułu I ust. 2 dotyczącego obowiązku współpracy.

Oświadczenie Komitetu ds. Uczciwych Praktyk ITF

Oświadczenie Grupy Kierującej Komitetu ds. Uczciwych Praktyk ITF (ITF Fair Practices Committee Steering Group FPC SG) w sprawie okólnika IMEC (20) 123 "Minimalna płaca podstawowa MOP dla płac podstawowych AB i IBF - wyjaśnienie różnicy"

Morscy partnerzy społeczni zwracają się do Komisji Europejskiej

Morscy partnerzy społeczni zwracają się do Komisji Europejskiej o podjęcie szybkich działań dotyczących zejścia na ląd osób uratowanych na morzu

"Solidarność" dokerów nie zostawia samych. Lider związkowców w GCT wraca do pracy.

Trzeba było ponad trzyletniej batalii, sporu sądowego, pikiet, referendum strajkowego, by w końcu wrócił do pracy związkowy lider w Gdynia Container Terminal S.A. Marek Szymczak. 4 grudnia br. Sąd Okręgowy w Gdańsku VII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych nakazał przywrócenie związkowca Marka Szymczaka do pracy.

Wspólny list otwarty Europejskiej Federacji Transportowców (ETF) i Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA)

Przed nieformalną wideokonferencją ministrów transportu UE w dniu 8 grudnia 2020 roku Europejska Federacja Transportowców (ETF) i Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA) wzywają państwa członkowskie Unii Europejskiej (UE) do uznania potrzeb marynarzy w okresie świątecznym. ETF i ECSA wystosowały wspólny list otwarty.

Rynek pracy dla marynarzy
Prowadzimy portal pracy dla marynarzy Sea4You.eu, udzielamy porad prawnych oraz śledzimy i opiniujemy nowe przepisy prawne odnosząc je do sytuacji marynarzy. Wspieramy w trudnych sytuacjach, kontaktujemy i uczestniczymy w negocjacjach z pracodawcami.
Organizacja Marynarzy Kontraktowych
Przynależność do OMK można traktować jako Ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków i zdarzeń podczas pracy na morzu. Istotna jest także ochrona praw marynarzy. Życie stwarza różne niespodzianki i nawet najlepszym z nas, pracującym dla najlepszych armatorów może sprawić niezłego psikusa.
Materiały do pobrania
Udostępniamy publikacje do przeglądania offline (Biuletyn Morski), formularze i inne materiały. Zobacz galerię zdjęć z akcji i wydarzeń.
Warto wiedzieć
Garść najbardziej przydatnych porad dla marynarzy
Opłać składki on-line
Sprawdź wysokość składek i dokonaj płatności on-line