Projekt kwarantanny IMEC-ITF w Manili zadeklarowany jako CrewSafe.
Fundusz Singapore Shipping Tripartite Alliance Resilience (SG-STAR) jest pierwszą globalną, od podstaw trójstronną inicjatywą z międzynarodowymi partnerami, w tym Międzynarodową Federacją Pracowników Transportu (ITF), Międzynarodową Radą Pracodawców Morskich (IMEC) i Międzynarodową Izbą Żeglugi. , aby współpracować z interesariuszami z krajów żeglugi morskiej nad konkretnymi rozwiązaniami umożliwiającymi bezpieczną zmianę załogi, począwszy od Filipin.
Do funduszu SG-STAR dołączyły ostatnio organizacje międzynarodowe - Global Maritime Forum Maritime Industry Crew Change Taskforce, INTERTANKO, Norwegian Shipowners 'Association i World Shipping Council, a także siedem władz portowych z Abu Zabi, Antwerpii, Barcelony, Hamburg, Rotterdam, Sines i Vancouver.
Grupa zadaniowa funduszu SG-STAR (SFTF), kierowana przez Stowarzyszenie Żeglugi Singapuru (SSA), z członkami Zarządu Morskiego i Portowego Singapuru (MPA), Związku Oficerów Morskich Singapuru i Organizacji Marynarzy w Singapurze, opracowała program audytu CrewSafe w oparciu o model zmiany załogi w Singapurze, aby ustanowić bezpieczne i skalowalne „korytarze” do zmiany załogi. Pomoże to zapewnić kontrolę jakości obiektów kwarantanny / przebywania, placówek medycznych i pobierających wymazy w krajach zaopatrujących załogę. Więcej informacji można znaleźć w załączniku A.
SFTF wyznaczył audytorów do przeprowadzania ocen w niedawno zainaugurowanych procesach i obiektach bezpiecznej kwarantanny IMEC-ITF w Manili na Filipinach, a mianowicie w hotelu St. Giles i hotelu Marriot, a także w procesach bezpiecznej kwarantanny przez Norweskie Stowarzyszenie Armatorów w hotelu Marriot. oraz Laboratorium Molekularne i PCR Szpitala Marynarzy AMOSUP. Firma SFTF wyraziła zadowolenie, że obiekty te spełniają kryteria CrewSafe, spełniając między innymi następujące środki bezpiecznego zarządzania. Lista tych czterech obiektów znajduje się w załączniku B.
SFTF rozważa dalsze udoskonalenia programu audytów CrewSafe, które mogą obejmować stosowanie elektronicznych inteligentnych urządzeń do noszenia, odpornych na manipulacje, gdy załoga znajduje się w kwarantannie, a także bezpieczne przetwarzanie dokumentów dla załogi wchodzącej na pokład.
Biorąc pod uwagę poparcie audytorów, MPA usprawni procedury składania wniosków o rejestrację załóg z tych akredytowanych obiektów wchodzących na statki w Singapurze, zgodnie z celem ułatwienia zmiany załogi w bezpieczny i odpowiedzialny sposób.
„Singapur poważnie traktuje naszą odpowiedzialność za ułatwianie bezpiecznej zmiany załogi. Cieszymy się, że możemy współpracować z naszymi trójstronnymi partnerami na całym świecie, aby przyspieszyć rozwój praktycznych rozwiązań dotyczących zmiany załogi w czasie pandemii. Cieszymy się również, że możemy liczyć na wsparcie portów z Abu Zabi, Antwerpii, Barcelony, Hamburga, Rotterdamu, Sines i Vancouver, a także międzynarodowych organizacji morskich, takich jak Grupa Zadaniowa ds. Zmiany Załóg Przemysłu Morskiego Global Maritime Forum, INTERTANKO, Norwegian Shipowners ' Stowarzyszenie i Światowa Rada Żeglugi, w celu uznania CrewSafe i innych programów Funduszu SG-STAR za globalną inicjatywę ułatwiającą bezpieczną zmianę załogi. Z niecierpliwością czekamy na przyjęcie bardziej podobnie myślących partnerów, którzy dołączą do nas w tym globalnym sojuszu ”- powiedziała Quah Ley Hoon, dyrektor naczelna MPA.
„SFTF ma na celu stopniowe globalne uznanie procesu CrewSafe, który uznaje bezpieczne obiekty. Takie uznanie ze strony rządów krajowych i organizacji międzynarodowych zapewni większe uczestnictwo i przyniesie długoterminowe rozwiązanie problemu przemieszczania się załóg przez granice państw ”- powiedział Nitin Mathur, członek Rady SSA i przewodniczący SFTF.
R.R.
Więcej: https://www.itfseafarers.org/en/news/sg-star-fund-taskforce-develops-crewsafe-audit-programme-and-attracts-more-global-partners