Nowe dane opublikowane przez Międzynarodową Federację Pracowników Transportu (ITF) pokazują, że w zeszłym roku sieć inspektorów ITF na całym świecie odzyskała 44 613 880 USD należnych wynagrodzeń marynarzy. Tymczasem liczba zgłoszonych porzuceń statków wzrosła ponad dwukrotnie z 40 w 2019 r. do 85 w 2020 r.
„Należne wynagrodzenie” to zazwyczaj wynagrodzenie, premie lub uprahttps://www.itfseafarers.org/en/news/tip-iceberg-itf-inspectors-recover-45m-seafarers-wages-amidst-record-high-abandonmentswnienia, które nie są wypłacane przez armatora lub jego agenta za pracę już wykonaną przez marynarza.
Koordynator Inspektoratu ITF Steve Trowsdale, który przewodzi 134 koordynatorom, inspektorom i kontaktom ITF, powiedział, że liczba należnych wynagrodzeń była znacząca, biorąc pod uwagę, jak trudno było inspektorom wejść na pokład statków z powodu ograniczeń Covid-19 nałożonych przez rządy, służby zdrowia i władze portowe. Pomimo ograniczeń, inspektorzy wspierali marynarzy w 7476 przypadkach w 2020 r., przy ponad 6000 na pokładach statków.
Więcej, czytaj: https://www.itfseafarers.org/en/news/tip-iceberg-itf-inspectors-recover-45m-seafarers-wages-amidst-record-high-abandonments
R.R.