Odpowiadając na wiadomość, że Hope Hicks wszczęła sprawę przeciwko gigantowi żeglugowemu Maersk, związki zawodowe marynarzy wzywają pracodawców do zapewnienia, że ich polityka bezpiecznego miejsca pracy jest rzeczywiście przestrzegana, zanim więcej marynarzy zostanie wypchniętych z branży borykającej się z brakiem załogi.
Hicks została zgwałcony przez starszego oficera podczas szkolenia jako kadet na pokładzie statku Maersk. Hicks skrytykowała odpowiedź firmy na jej sprawę, pod pseudonimem „Midshipman X”, co wywołało debatę na morzu na temat traktowania kobiet i ofiar molestowania seksualnego i napaści w miejscu pracy.
„Maersk Line przyznał, że podobnie jak większość branży, ma problem ze sposobem traktowania kobiet”, powiedział David Heindel, przewodniczący Sekcji Marynarzy ITF i Sekretarz-skarbnik Międzynarodowej Unii Marynarzy (SIU).
O ITF: Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) jest demokratyczną, kierowaną przez afiliantów federacją związków zawodowych pracowników transportu uznawaną za wiodącą światową władzę transportową. Z pasją walczymy o poprawę życia zawodowego; łączenie związków zawodowych i sieci pracowników ze 147 krajów w celu zapewnienia praw, równości i sprawiedliwości dla swoich członków. Jesteśmy głosem prawie 20 milionów kobiet i mężczyzn, którzy poruszają światem.
Więcej: https://www.itfseafarers.org/en/news/hope-hicks-case-not-isolated-incident-shows-need-practical-change-shipping
R.R.