Na zmianę sytuacji jak i podwojenie obecnej stawki godzinowej 4.87GBP (do minimalnej w granicach 11 GBP za godzinę) mają wpłynąć nowe przepisy, które zaczną obowiązywać początkowo we Francji, a później także po stronie brytyjskiej. Według nowych regulacji, poza zmianami w stawkach płacowych zmienią się także okresy zamustrowania, które nie mogą przekroczyć 14 dni i 12h pracy na dobę. Obecnie niektóre narodowości, zatrudniane przez maltańskiego pracodawcę, według doniesień prasowych, miały podpisane umowy na nieprzerwany okres 17 tygodni, 12h pracy na dobę, 7 dni w tygodniu.
Jest to bardzo duży postęp w obronie miejsc pracy i równego traktowania marynarzy w europejskiej żegludze promowej. Z dużą satysfakcją widzimy jak działania ITF, francuskich i angielskich związków zawodowych wpływają na eliminację dumpingu płacowego w żegludze promowej.
T.L.
na podstawie The Guardian. Zdjęcie ITF.