Mombasa (Kenia), 5 maja 2023 r.: Podczas gdy przemysł morski zmierza ku przyszłości niskoemisyjnej i bezemisyjnej, afrykańscy decydenci powinni jak najszybciej wdrożyć infrastrukturę szkoleniową, aby zmaksymalizować możliwości zatrudnienia „wysokiej jakości” dla afrykańskich pracowników i ułatwić zielonej transformacji kontynentu. Prelegenci panelu dyskusyjnego „Uwalnianie zielonych miejsc pracy w sektorze morskim”, nakreślili rosnące zapotrzebowanie na marynarzy zdolnych do obsługi paliw niskoemisyjnych i bezemisyjnych (takich jak wodór i amoniak) oraz nowych technologii, które będą potrzebne do postępu w kierunku dekarbonizacji żeglugi morskiej sektora do 2050 r.
W lipcu toczą się negocjacje między państwami członkowskimi Międzynarodowej Organizacji Morskiej w celu rozważenia celu zerowej emisji netto dla żeglugi do 2050 r., zgodnie z celem 1,5°C określonym w porozumieniu paryskim. Gdyby to zostało przyjęte, kraje "dostarczające" marynarzy, które podejmą wczesne działania, prawdopodobnie odniosą znaczące korzyści społeczno-ekonomiczne. W rzeczywistości, badania zlecone przez grupę zadaniową Maritime Just Transition wykazały, że nawet 800 000 marynarzy może wymagać dodatkowego szkolenia do połowy lat 30. XX wieku, aby używać tych paliw o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla w ramach możliwego celu (zerowego) netto.
(.....)
Cały artykuł: https://www.itfseafarers.org/en/news/african-leaders-urged-harness-seafarer-green-skills-momentum
R.R.
