Marynarze walczą o przetrwanie po tym, jak zostali porzuceni przez saudyjską firmę na wielu statkach zarejestrowanych w Bahrajnie.
Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) otrzymała wiele raportów dotyczących wstrzymania wynagrodzeń marynarzom indywidualnym pracującym na ośmiu statkach należących do Hadi H Al Hamman Establishment.
Firma, która wśród swoich klientów wymienia Saudi Aramco i jeszcze w 2018 roku kupowała zupełnie nowe statki, w niektórych przypadkach nie płaciła marynarzom przez ponad pięć miesięcy. Jeden z marynarzy zgłosił niebezpiecznie niski poziom żywności, wody i paliwa:
„Do tej pory nie otrzymywałem żadnego wynagrodzenia (przez 5 miesięcy) i pragnę poinformować, że cały czas brakuje nam żywności i paliwa, cały czas cierpimy… Proszę, potrzebuję Waszego wsparcia”
ITF obawia się eskalacji problemu na 35 statkach firmy i dodała firmę Hadi H Al Hamman do Indeksu Naruszeń Praw Marynarzy – nowego indeksu wymieniającego osoby, które odmawiają marynarzom podstawowych praw człowieka i związkowych praw marynarzy i je nadużywają.
(......)
O ITF: Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) jest demokratyczną, kierowaną przez stowarzyszenia federacją związków zawodowych pracowników transportu, uznawaną za wiodącą na świecie władzę transportową. Z pasją walczymy o poprawę życia zawodowego; łącząca związki zawodowe i sieci pracownicze ze 147 krajów w celu zapewnienia swoim członkom praw, równości i sprawiedliwości. Jesteśmy głosem prawie 20 milionów kobiet i mężczyzn, którzy poruszają świat.
Informacje na temat Wskaźnika Naruszeń Praw Marynarzy: Wskaźnik Naruszeń Praw Marynarzy ITF ma na celu identyfikację działań armatorów, zarządzających statkami, państw bandery lub innych stron, które indywidualnie lub zbiorowo naruszają podstawowe prawa marynarzy. Obejmuje to między innymi faktyczne lub groźbę przemocy fizycznej lub seksualnej; niepłacenie wynagrodzeń; uporczywe naruszanie postanowień umowy o pracę lub układu zbiorowego; naruszenie standardów bezpieczeństwa i higieny pracy; żywność i woda poniżej standardów; zakwaterowanie załogi poniżej standardów, wielokrotne porzucanie; oraz ciągłe lekceważenie międzynarodowych norm dotyczących bezpieczeństwa na morzu, zakwaterowania załogi i innych odpowiednich norm.
Więcej: Link
R.R.