Załoga MV Christine Oldendorff jest "zakotwiczona" w Caofeidian w zatoce Bohai niedaleko Pekinu od 26 sierpnia 2020 r. Od ośmiu miesięcy jest na pokładzie, przez ponad 18 miesięcy: desperacko chcą wrócić do domu, do swoich rodzin.
"Jest drogie, ale należy to zrobić" - takie jest przesłanie od globalnego organu związkowego dla marynarzy. ITF wzywa firmy żeglugowe do zapłacenia milionów dolarów wymaganych do zdjęcia marynarzy ze statków, które pozostają uwięzione u wybrzeży Chin z powodu australijskiego nieformalnego zakazu eksportu.
„MSC utorowało drogę, płacąc czarterującym i właścicielom ładunków niezbędne koszty i kary, aby zmustrować załogę ich statku, .... - powiedział International Prezydent Federacji Pracowników Transportu (ITF) Paddy Crumlin.
(......)
„Jesteśmy bardzo zaniepokojeni, słysząc doniesienia, że ??w niektórych przypadkach lokalne władze chińskie blokowały marynarzom dostęp do lekarzy, w tym pilnie potrzebnych hospitalizacji” - powiedział Crumlin.
Uważa się, że ponad 60 statków nadal nie jest w stanie rozładować swoich australijskich ładunków, takich jak węgiel, i dokonać bardzo potrzebnych zmian załogi marynarzy. Coraz większa liczba marynarzy przebywa na statkach dłużej niż rok, a niektórzy nawet od 20 miesięcy. Od trzech do sześciu miesięcy tego czasu spędził czekając u wybrzeży Chin.
Więcej czytaj na: https://www.itfseafarers.org/en/news/companies-can-step-save-seafarers-stranded-china
R.R.